Låt Stockholm fyllas av en andlig väldoft… #jesusmanifestationen

kinnekulle1

Nu exploderar naturen i tusentals färgnyanser och dofter och fåglars lovsång till det spirande livet när allt slår ut i blom. 17 maj samlas vi i Kungsträdgården och Stockholms city för att upphöja Jesus.

O Jesus, du som gav ditt liv för att världen skulle få liv, vetekornet som föll i jorden för att bära rik frukt. Låt Stockholm denna dag fyllas av en andlig väldoft då ditt namn äras och tusen blommor i ditt rikes mångfald får blomma. Amen!

Programmet:

jmaffisch 

Jesusmanifestationen är fokuserad på kärnan i den kristna tron som uttrycks i de klassiska trosbekännelserna som delas av alla kristna. Denna dag står inte skillnaden mellan samfund och teologiska synsätt i fokus. Hela dagen är en form av gudstjänst med många olika uttrycksformer.

”Känn ingen oro. Tro på Gud, och tro på mig. I min faders hus finns många rum. Skulle jag annars säga att jag går bort för att bereda plats för er? Och om jag nu går bort och bereder plats för er, så skall jag komma tillbaka och hämta er till mig, för att också ni skall vara där jag är. Och vägen dit jag går, den känner ni.”

Tomas sade: ”Herre, vi vet inte vart du går. Hur kan vi då känna vägen?”

Jesus svarade: ”Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Joh 14:1-6)

Kyrkor ordnar också andra arrangemang i Stockholm denna dag utanför Jesusmanifestationens ram. Allt är gott som ärar Jesus och sätter honom i centrum. Låt oss alla be till Jesus om nåden att manifestera hans namn och om den helige Andes kraft att vittna om Guds rike till välsignelse för vårt land och alla människor som har sin hemvist där.

jmcollage

 kungstr1

 
Följ Jesusmanifestationen live:
Radio från 9.00 http://www.premierradio.se
Webb-TV från 12.00 http://www.jmlive.se

Detta inlägg publicerades i Church och märktes , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Låt Stockholm fyllas av en andlig väldoft… #jesusmanifestationen

  1. Pingback: Katolsk Vision » ”Kristna profiler” och den sk Jesusmanifestionen

  2. Irene Nordgren skriver:

    Bengt

    Varför inga tjänstgörande biskopar i svenska kyrkan på programmet ?

    http://www.katolskvision.se/blog/?p=13053

    // Irène

Lämna en kommentar