Marcus Birro: Ingen är profet i sin hemstad 2

Jag skrev detta inlägg på min huvudblogg igår:

Marcus Birro: Ingen profet i sin hemstad.

Läste idag också Jacob Rudolfssons utmärkta Newsmill-artikel Hatet mot Marcus Birro drabbar alla kristna.

Jag tror inte allt detta handlar om kristendom/religion mot den sekulariserade världen, även om Birros kristna tro denna gång råkar stå i fokus. Det handlar snarare om ett rått och mobbande kulturklimat över huvud taget där det finns väldigt lite utrymme för att avvika från mainstream. Temat var ju uppe också i samband med debatten om kulturvänstern som Bengt Ohlsson drog igång.

Alla kristna försvarar inte som Jacob Rudolfsson Marcus Birro, men den inom-kristna diskussionen ser lite annorlunda ut. Den vill jag gärna hinna kommentera senare.

Min huvud-blogg finner du här.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

